οι περικοπές στο γάλα έχουν υπεύθυνους!

Η εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, με ημερομηνία 11 Ιουνίου 2026, για την εφαρμογή του άρθρου 15 του ν.5143/2024, αποκαλύπτει με τον πιο καθαρό τρόπο αυτό που προειδοποιούσαμε. Πως η μετατροπή της παροχής γάλακτος σε χρηματικό ποσό των 300 ευρώ δεν ήταν «διευκόλυνση». Ήταν ο δρόμος για περικοπές, αναλογίες, επιστροφές ως «αχρεωστήτως καταβληθέντα» και τεμαχισμό ενός κατοχυρωμένου δικαιώματος των εργαζομένων στους ΟΤΑ.

Η παροχή γάλακτος δεν είναι φιλοδώρημα. Δεν είναι λογιστικό υπόλοιπο για να κόβεται με το μήνα. Είναι μέτρο προστασίας της Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία (ΥΑΕ), κατακτημένο μέσα από αγώνες. Σήμερα το Υπουργείο επιχειρεί να το μετατρέψει σε ποσό των 25 ευρώ τον μήνα, να το περικόπτει σε εργαζόμενους με άδειες (πλην κανονικής), λύση σύμβασης ή περιορισμένο χρόνο απασχόλησης και να ανοίξει τον δρόμο για αντίστοιχες επιθέσεις στα ΜΑΠ και σε κάθε παροχή που αφορά ιδιαίτερα τους ΙΔΟΧ, τις σχολικές καθαρίστριες, τους 8μηνίτες, τους συμβασιούχους.

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της γραφειοκρατίας της ΠΟΕ ΟΤΑ (Συνδικαλιστική Ανατροπή, ΔΑΣΟΤΑ, ΔΑΚΕ, ΑΣΚΟΤΑ), καθώς γνώριζαν. Είχαν προειδοποιηθεί. Είχαν υποχρέωση να πάρουν καθαρή θέση, να δώσουν νομική και αγωνιστική κάλυψη στα σωματεία, να μπλοκάρουν κάθε δημοτική αρχή που θα επιχειρούσε περικοπές. Αντί γι’ αυτό σιώπησαν. Και η σιωπή τους είναι πλάτη στην κυβέρνηση και την εργοδοσία. Είναι επιλογή αφοπλισμού του κλάδου την ώρα που χτυπιέται ένα καθημερινό, υλικό δικαίωμα.

Ξεχωριστά καταγγέλλουμε τον βρώμικο πολιτικό ρόλο της ΔΑΚΕ ΟΤΑ. Τον Νοέμβρη του 2024 πανηγύριζε για το άρθρο 15, παρουσιάζοντάς το ως «εξαιρετικά σημαντική επιτυχία» και ως δική της συμβολή. Τώρα που η «επιτυχία» μεταφράζεται σε περικοπές, αναλογίες και επιστροφές χρημάτων από εργαζόμενους, δεν δικαιούνται να κάνουν τους ανήξερους. Έχουν ευθύνη για όσα μπαίνουν σήμερα από αυτήν.

Ως Αγωνιστικές ΚΙνήσεις Συσπειρώσεις στους ΟΤΑ (Α.ΚΙ.Σ. ΟΤΑ) δεν θα αποδεχτούμε να πληρώσουν ξανά οι εργαζόμενοι τα παιχνίδια κυβέρνησης, δημάρχων και της πρόθυμης γραφειοκρατίας της ΠΟΕ ΟΤΑ. Για να μη χαθεί το δικαίωμά μας, η λύση είναι παροχή γάλακτος σε είδος, με πολυετείς συμβάσεις, έγκαιρα, καθολικά, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς παιχνίδια στις πλάτες μας. Δεν χαρίζουμε τίποτα. Οτιδήποτε κερδήθηκε με αγώνες, θα υπερασπιστεί με αγώνες. Απαιτούμε:

  • Καμιά περικοπή στην παροχή γάλακτος.
  • Καμιά επιστροφή ποσών από εργαζόμενους/δικαιούχους
  • Πλήρη κάλυψη όλων των δικαιούχων, ανεξάρτητα από σχέση εργασίας.
  • Να σταματήσει κάθε προσπάθεια μετατροπής δικαιωμάτων ΥΑΕ σε κουτσουρεμένα επιδόματα.
  • Πειθαρχικές ευθύνες μέχρι και απαλλαγή καθηκόντων των Δημάρχων για την μη εφαρμογή των διατάξεων της ΥΑΕ.

Αθήνα, 19.06.2026

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Blog στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑